Daňová optimalizace právnických osob

Daňové poradenství není zdaleka pouze o magickém kulatém razítku. Je především o letech zkušeností z praxe, o doporučení nejlepšího vhodného postupu a o zodpovědnosti za navržené řešení včetně zastupování před orgány státní správy.

Daňová optimalizace právnických osob

Daňové poradenství není zdaleka pouze o magickém kulatém razítku. Je především o letech zkušeností z praxe, o doporučení nejlepšího vhodného postupu a o zodpovědnosti za navržené řešení včetně zastupování před orgány státní správy.

Podnikejte bez starostí! Papírování vyřídíme my

Posledních 10 let spolupracujeme s profesionálním daňovým poradcem, který je k činnosti oprávněn Komorou daňových poradců ČR. Můžeme poskytnout služby daňového poradenství, sestavení daňových přiznání či daňové plánování.

Komplexní daňové poradenství

Poskytneme daňové poradenství u všech typů daní.

Daňové přiznání

Sestavíme daňová přiznání ke všem druhům daní platných v ČR, a zajistíme odklad podání daňového přiznání, a tím i placení daně z příjmu.

Zastupování před úřady

Zastoupíme klienta při jednáních se správcem daně a jinými orgány státní správy.

Daňové plánování

Provedeme kompletní rozbor daňových povinností klienta, posoudíme příslušné obchodní smlouvy, a to i ve fázi před jejich podpisem. Na pravidelné bázi zhodnotíme možná daňová rizika, která mohou v budoucnosti nastat s ohledem na aktuální daňovou legislativu.

Podnikejte bez starostí! Papírování vyřídíme my

Posledních 10 let spolupracujeme s profesionálním daňovým poradcem, který je k činnosti oprávněn Komorou daňových poradců ČR. Můžeme poskytnout služby daňového poradenství, sestavení daňových přiznání či daňové plánování.

Komplexní daňové poradenství

Poskytneme daňové poradenství u všech typů daní.

Daňové přiznání

Sestavíme daňová přiznání ke všem druhům daní platných v ČR, a zajistíme odklad podání daňového přiznání, a tím i placení daně z příjmu.

Zastupování před úřady

Zastoupíme klienta při jednáních se správcem daně a jinými orgány státní správy.

Daňové plánování

Provedeme kompletní rozbor daňových povinností klienta, posoudíme příslušné obchodní smlouvy, a to i ve fázi před jejich podpisem. Na pravidelné bázi zhodnotíme možná daňová rizika, která mohou v budoucnosti nastat s ohledem na aktuální daňovou legislativu.

Možnosti efektivní daňové optimalizace

Způsobů, jak efektivně provádět daňovou optimalizaci a šetřit tak na daních co nejvíc, existuje opravdu velké množství a vždy záleží na konkrétním případě. Nelze nalézt bezpečné a efektivní řešení, které by bylo univerzální pro tu nejlepší daňovou optimalizaci daňové povinnosti. Vždy je zapotřebí důrazně zkoumat všechny podstatné náležitosti konkrétního případu a až po zvážení všech možností vybrat ten nejlepší způsob daňové optimalizace.

Níže jsme připravili několik tipů, které Vám mohou s daňovou optimalizací pomoci. Rády Vám pomůžeme s jejich implementací do Vašeho podnikání.

Kdy začít s optimalizací

Co nejdříve. Daňová optimalizace začíná již na začátku roku. S blížícím se koncem roku se okruh možných kroků zužuje a po jeho skončení již je značně omezen. Těsně před podáním daňového přiznání je již jen pár možností, přesto nějaké jsou.

Vhodná forma podnikání

Tu už zpětně nevyřešíte, ale můžete se zamyslet nad tím, zda by se Vám pro další roky nevyplatilo například založení společnosti s ručením omezeným. Její zdanění je nižší než u fyzické osoby, která nemůže uplatňovat paušální výdaje. Pokud to pro vás bude výhodné, je potřeba zvolit správnou techniku přechodu na s.r.o.

Paušální daň

Paušální daň byla novinka pro rok 2021.

Pokud začínáte podnikat, můžete do tohoto režimu vstoupit. Pokud budete v paušálním režimu, můžete si vydělat až milion korun a zaplatíte jen cca 65.000 Kč na dani a pojistném. Zdanění menší než 7 % se už vyplatí, co myslíte?

Pokud podnikáte vy i manžel(ka), může být vhodná kombinace paušální daně a paušálních či prokázaných výdajů opravdu výhodná a vaše daně skutečně nízké. Opět to chce propočítat, abyste vše nastavili optimálně.

Spolupráce s rodinnými příslušníky

V případě, že podnikáte jako fyzická osoba, můžete zapojit někoho z rodiny, například manželku, a přerozdělit na ni část příjmů. Vyhnete se tím možná vyšší sazbě daně z příjmů.

V některých případech se to ale nevyplatí, protože byste zbytečně platili dvojí odvody na pojištění. Nahlásit manžela či manželku zpětně jako spolupracující osobu by bylo docela odvážné, ale pokud již nahlášeni jsou, například proto, že podnikají, může se jednat o elegantní způsob, jak daně snížit i za aktuální rok.

Daňová ztráta není vždy výhra

Jedním z legálních způsobů, jak snížit základ daně je uplatnění daňové ztráty. Nemusí se ale vždy vyplatit. Daňová ztráta sice umožňuje snížit základ daně v dalších letech, zároveň ale výrazně prodlužuje lhůty pro daňovou kontrolu. Nejen pro rok, kdy byla ztráta vykázána, ale i pro roky následující, kdy ji můžete potenciálně uplatnit. Až o pět let.

Nemá tedy cenu vykazovat malou ztrátu a díky tomu riskovat, že přijde daňová kontrola a vás to bude stát výrazně více na sankcích a honorářích daňových poradců.

Pokud vám tedy hrozí ztráta, zvažte přerušení odpisů, rozpuštění opravných položek či jen neuplatnění části nákladů. Může se to v konečném důsledku vyplatit.

Daňově uznatelné výdaje

Nejběžnější způsob, jak snížit daň z příjmů, je nakupování. Koupi auta, mobilu, nábytku či objednání reklamy si můžete zahrnout do nákladů a ušetřit tak na daních. Důležité je však zahrnout položky do výdajů do konce roku, v němž byly koupeny, po skončení roku už je pozdě. Zpravidla se však nevyplatí kupovat položky, které opravdu nepotřebujete. Daňová úspora není často tak velká, jako ztráta na hodnotě. Hlavně u nových aut, která se odpisují dlouho, to většinou smysl nedává.

Odpisy

Odpisy jsou „umělým“ výdajem a vyjadřují opotřebení majetku. Zákon umožňuje několik způsobů odepisování a každý z nich má své výhody. Pokud si můžete vybrat a víte jak, můžete pravidla využít ve svůj prospěch. Odpisy se dají přerušit, u rovnoměrných odpisů například uplatnit jen část. Díky tomu můžete někdy vykázat základ daně, jaký potřebujete a vyhnout se ztrátě.

Opravné položky

Stejně jako odpisy lze využít opravné položky k pohledávkám po splatnosti. Například u pohledávek s nominální hodnotou do 30.000 Kč, které jsou více než 12 měsíců po splatnosti lze vytvořit 100% opravnou položku. To, co jste zaplatili na dani, tak získáte zpět. Pozor, pokud chcete uplatnit opravnou položku daňově, musíte ji mít vytvořenou i účetně.

Máte zájem o spolupráci?

Poradenství je řešeno individuální dohodou a je přihlíženo k časové dotaci a náročnosti konzultace.

reference

Co o nás řekli klienti

Simona a Petra se vždy bezchybně a včas starají o zpracování DPH a daně z příjmu. Jsou vždy k dispozici a ochotné srozumitelně a jasně vysvětlit i ty nejsložitější účetní otázky. Mohu se na ně kdykoliv spolehnout, což mi dodává klid a jistotu, že mé podnikání stojí na pevných základech. Jejich podpora je pro mě neocenitelná.

PETR TOMAN
drobný živnostník podnikající v zemědělství

Od počátku našeho podnikání, kdy jsme zakládali módní salon a e-shop s luxusním dámským oblečením, byla účetní ze SIMPET finance naší neocenitelnou oporou. Pomohla nám s veškerým papírováním při založení firmy a nyní se stará o kompletní účetnictví. Její schopnost řešit problémy a přizpůsobovat se změnám v legislativě nám dodává jistotu, že je naše účetnictví v nejlepších rukou.

Tereza Válková
jednatelka about studio s. r. o.

Na účetních ze SIMPET finance oceňuji zejména jejich letité zkušenosti a schopnost mít nadhled i v náročných situacích. Během naší dlouhodobé spolupráce jsme prošli mnoha složitými obdobími, včetně fúze podniku, covidové krize, finančně napnutého rozpočtu a různými kontrolami od úřadů. Naše účetní vždy dokázaly provést naši firmu skrze všechna úskalí a vyřešit jakoukoli výzvu k mé naprosté spokojenosti.

Lukáš Roupec
majitel restaurace a penzionu Sokolnice

S účetní firmou SIMPET finance spolupracuji řadu let a mám jen ty nejlepší zkušenosti. Díky jejich odborným radám a podpoře jsem se z malého živnostníka vypracoval až k založení společnosti Hlinaři s. r. o. specializující se na stavební práce. Nejvíce oceňuji, že se postarají o veškerou administrativu a papírování, což mi umožňuje plně se soustředit na podnikání. Veškeré účetní záležitosti jsou řešeny rychle a bez průtahů.

Ondřej Adamský
jednatel společnosti Hlinaři s.r. o.

Od začátku naší spolupráce se paní Simona a její firma osvědčily jako neocenitelná podpora pro naše podnikání. Pečlivě a přesně zpracovávají DPH, kontrolní hlášení a daňové přiznání k dani z příjmu. Jedním z největších přínosů je jejich schopnost postarat se o veškeré papírování ohledně zaměstnanců, včetně zpracování mezd. Díky této spolupráci se můžeme plně soustředit na růst a rozvoj naší sítě kaváren.

Adem Ibraimi
jednatel Cafe Casa Mia

Petra mi pomohla se založením firmy a jako nezkušeného podnikatele mě provedla všemi nástrahami podnikání. Petra i Simona mají skvělý přehled, perfektně se doplňují a dokážou se navzájem zastoupit. To nám dodává klid, že naše účetnictví je vždy v dobrých rukou. Díky jejich skvělé práci je vedení účetnictví i naše podnikání doslova brnkačka. Holkám se vždy dovoláme, ať už potřebujeme cokoliv.

Jaroslav Gremmel
jednal společnosti Grem-mont s. r. o.

Jsme výrobní firma specializující se na cyklistické oblečení s 40 zaměstnanci, a efektivní a kvalitní účetnictví je pro nás klíčové. Když účetní ze SIMPET finance převzaly naše účetnictví, rychle provedly interní audit a dosáhly výrazného zlepšení. Účtování bylo pozvednuto na vyšší úroveň, což nám umožňuje lépe a rychleji se rozhodovat v obchodních záležitostech. Děkujeme SIMPET finance za vynikající služby a těšíme se na další úspěšnou spolupráci.

Martin Roupec
jednatel společnosti EUROMODA spol. s. r. o.

V naší organizaci se občas stává, že potřebujeme zpracovat doklady na poslední chvíli, což může být pro mnohé účetní firmy problém. Nicméně, SIMPET finance vždy flexibilně a rychle reaguje, což je pro nás klíčové. Tým SIMPET finance je nejen profesionální, ale i velmi ochotný a přátelský, což činí z naší spolupráce příjemnou zkušenost. Pokud hledáte účetní firmu, jednoznačně doporučuji SIMPET finance s. r. o.

Petr Palla
předseda spolku Cyklo park Morava

Profesionální účetní služby firmy SIMPET finance s.r.o. využívám od začátku svého podnikání a nemohu být spokojenější. Vždy rychle reagují, jsou komunikativní, mají dobře organizovanou dokumentaci a transparentní procesy. Přesně rozumí mým potřebám a poskytují cenné rady, jak se posunout vpřed i v komplikovaných obchodních situacích. Vynikající služby, které vřele doporučuji.

Jaroslav Novák
OSVČ
Copyright © 2024 SIMPET finance s.r.o.  | Vytvořilo reklamní a grafické studio NEOSTYLE | GDPR | Cookie Policy